StoryCorps Nedir?

Gün geçmiyor ki yeni ve ilginç şeyler ortaya çıkmasın. Bu gün gene bir tane yakaladım; storycorps. Nedir, ne işe yarar merak ediyorsanız buyrun.

Bu günlerde yaşlı insanların hikayeleri ilgimi çekiyor. Oturup anlatıyorlar. Ben de dinliyorum. Çok uzak bir geçmişten ve çok başka bir gerçekliğin içinden hikayeler bunlar. Oturup zaman zaman anlatılanları da kaydediyorum. Ne işe yarar ne yapılır bu kayıtlarla bilemiyorum. Sanatsal anlamda kullanılabileceğini düşünüyorum ve kaydediyorum. Ama şimdi birileri bu konuşmaların, bu hikayelerin de aslında bir dünya mirası olabileceğini düşünmüş ve bunları kayıt altına almak için bir girişim başlatmış. Bunun için bir uygulama ve bir veri bankası oluşturmuş . Adı Storycorps. Şimdiden pek çok kayıt girilmiş.

Bu kayıtlar zaman içinde çok büyük miktarlara ulaşacak, çok büyük bir kütüphane söz konusu olacaktır. Oluşan bu kütüphane (elektrikler kesilmediği sürece) geleceğe doğru devam edecek ve arkeologlar için bulunmaz bir bilgi hazinesine dönüşecektir.

Bunun için ana sayfasında bulunan uygulamalardan birini indirmek ve kullanmak yeterli ama en önemli şeye de dikkat etmek gerek; taglemek. Eğer doğru taglenmezse bulunamayacak, dinlenemeyecek, büyük veri arasında kaybolacaktır.

17 Aralık 2015

One Comment

Yorumlarınızı Bekliyorum...

