Bloğum Çöktü, Ne Yapsak ki?

Bloğum çöktü. Bu hep başıma gelir. Ben de hep bir yolunu bulup kurtarırım. Ama işin aslını sorarsanız “artık bu dijital işlerden fenalık geldi” noktasındayım. Hayatımı biraz analoga doğru evriltmek iyi olabilir diye düşünüyorum. Zira bu dijital alet edevat son kullanıcıya dost olmadığı sürece bir şey yapmak için deveye hendek atlatmak gerekiyor.

Eskiden olsa, herşeyi dijitale çevirme taraftarıydım. Böylece hem paylaşılması hem de yaratması kolay oluyor diye düşünüyordum. Hala da bu düşünceden çok sapmış değilim ama bazı şeyler artık gına getirdi. Bu “bazı şeyler” kullanımı çok karışık olan 3ds max, self hosted wordpress blogları ve benzeri database üzerinden çalışan ya da programlanmaları gereken olarak sayabilirim. “Hadi canım bu saydıklarında birşey yok ki” diyebilirsin.

Haksız değilsin doğrusu, hakikaten iyice öğrenildiğinde “zor birşey” değiller. Zira 3ds max’i oldukça sökmüş bir adamım. Bu tür dijital şeylerde iyi bir yeteneğim vardır. Ama sorun başka.

Artık öğrenmek veya onlarla didişmek istemiyorum. Karşıma yeni bir yazılım çıktığında artık bütün ruhum beynim onu geri ittiriyor. Öğrenmek falan istemiyorum. Çünkü bıktım. Gerçekten bıktım. Geçen gün bloglarımdan birisi çöktü. Database’ e ulaşılamıyormuş.

-Ulan orda işte database, açsana.
-yoook! git MySQL öğren kendin ayarla.
-yaw MySQL falan öğrenmek istemiyorum.
-eee yapsana
-yaw, ben blog yazısı yazmak istiyorum. Bunlarla falan didişmek istemiyorum.

Aynı diyaloğu 3ds max ile de yaşatabilirim; “Yaw kare orada çizsene, ne çok soru soruyorsun” gibi…

Dedim ya artık bu elime alınca doğru dürüst, kolay ve hızlı çalışmayan, ayarlarıyla ya da programlamalarıyla uğraşılması gereken şeylerle uğraşmak istemiyorum.

Okulda da bilgisayar destekli tasarıma dersi veriyorum. Alın orada da aynı sorun var. Fena bıktım.

Neden bıktım?

Bilgisayar dünyasında bazı şeyler vardır; 40 yaşında artık yaşlı sayılırsınız. Bilgisayarlarla uğraşılan en verimli çağ 15-30 olarak düşünülür. E çok açık ki artık benden geçiyor. Zaten geçsin de. Hayatımda başka önceliklerim var artık.

20 Aralık 2014
Ankara, Beytepesi

Not:  Blog tekrar çalışmaya başladı. Yoksa bu yazıyı nasıl okuyacaktınız ki…

Not 2 : ISS’ler database’in haftalık backuplarını tutuyormuş, Telefon ettim, geri yüklerdiler, oldu.

Yorumlarınızı Bekliyorum...

