Yöneticilerini Kapıya Koyan Samsung

Samsung bildiğim kadarıyla 3 seo’lu bir yapı. E oldukça büyük bir firma ve bu kadar da olur elbette. Ama bu büyük firma geçenlerde 3 seo’yu kapının önüne koymuş. Sebep? Satışlar kötü gidiyormuş. Bunlardan seo’lar sorumluymuş. Valla bravo.

Satışların kötü gitmesi acaba sadece seolara faturası kesilecek bir durum mudur? acaba insanların bu pili bile 2 gün gitmeyen, bir laptop kadar bile iş beceremeyen ama buna rağmen çok pahallı olan bu oyuncaklara artık akıllanıp daha az para vermesi yüzünden mi? Yoksa, herkesin yeterince aleti olup hala kullanmaya devam etmeye kararlı oluşlarından mı?(benim gibi). Bütün bunlar bir etken diye düşünüyorum zira:

  • bu aletler çok pahallı
  • bu aletler yeterince marifetli değiller
  • “keşke hala pili 5 gün giden nokia 3310’la devam etseydim” hissi mi?

Çoğu zaman aklımda bir tablet almak gelir. Aslında şımarıklık yapma isteğim bu ama sonunda düşününce bundan vaz geçerim her seferinde. Gereksiz harcama gibi gelmesi bir yana, o paraya bir laptop alsam çok daha efektif olacağımı düşünüyorum. Dolayısıyla vaz geçerim her seferinde.

Uzun lafın kısası, demem o ki, insanlar bu aletlere doymuş halde. Yenisini çok da artı bir şey yoksa almak istemiyorlar (iphone 6 çıkmış diye dükkanın önünde gece yatan salakları bunun dışında tutuyorum. İnsan iphone 6 yı ilk ben alıcam diye hırs yapar mı, bu neyin kafası acaba?).

Şu an denemeler düzeyinde devrimsel aletler var. Bunlar giyilebilir teknoloji olarak sınıflandırılıyor. Bu teknoloji daha efektif bir hale gelirse belki satışlar yeniden açılabilir diye düşünüyorum. Seolara sorumluluk yıkmak yerine daha da inovatif olunabilir halbuse!

11 Aralık 2014
Ankara Beytepesi

Yorumlarınızı Bekliyorum...

