Evernote’u WordPress’e Bağlamak: Sentinote

Blog için evernote kullanan pek çok yazar için uzundur hayal olan bir uygulama keşfettim. Adı Sentinote. Bir evernote defterini bloga bağlıyor. Bakın nasıl…

Beni okuyanlar bilir, evernote hayatımın ortasında olan bir uygulama. Neredeyse herşeyimi onunla hallediyor, yazıyor, çiziyor, düşünüyorum. Ama en çok kullandığım alan blog yazısı yazmak. Yazılarımı evernote üzerinde yazıyor, daha sonra e posta ile bloğuma gönderip yayınlıyorum. Çok zor olmasa da her zaman yolladığım yazıyı wordpress üzerinde tekrar ufak düzenlemek zorunda kalıyorum. Yazıda, sonradan herhangi bir değişiklik yaptığımda da, hem blogda hem de evernote üzerinde elle değişikliğimi yapıyorum. Ancak bunun böyle olmaması gerekliliği de aklımın her zaman bir tarafından bulunuyor.

İstiyorum ki, evernote’da bulunan bütün yazılarım, blogdaki yazılarla her zaman bağlantı içinde olsun, yazımda yaptığım en küçük değişiklik bile ben elimi sürmeden blogda yerini alsın. “Çok mu şey istiyorum acaba” diye düşünmekle beraber mümkün olacağını da biliyor ve arıyordum. Sonunda buldum. Bu uygulama tam da dediğim şeyi yapıyor. Denedim. Bloğumu evernote üzerinden kontrol edebiliyorum. tek yapmam gereken yayınlanmasını istediğim yazımın tagini “published” olarak yazmam. Gerisi halloluyor.

Yalnız malesef kullanamıyorum. Uygulama wordpress’le de evernote ile de uyumlu da malesef benimle uyumlu değil.

Benim evernote sistemimin kurgusu bu uygulama ile uygun değil. Benim her konu için bir defterim var, ama sentinote sadece bir defteri blogla senkronize edebiliyor. Bu durumda benim bütün yazılarımı bir deftere toplamam gerekiyor ki, ben de bunu istemiyorum. Ama buna da çare buldum. Evernote forumlarında yazıyor. (https://discussion.evernote.com/topic/53149-sentinote-an-evernote-plugin-for-wordpress/page-2) ama gel gör ki buradan da bir sonuca ulaşamadım. Yazılarım yarım yamalak resimsiz gitmeye başladı. Kısaca buradan olmadı.

İkincisi, ben yazılarımı günler öncesinden yazar, bloğa draft olarak atar ve ne zaman yayınlanacağını oradan belirlerim. Ama sentinote gelecek zamanı desteklemiyor. published dediğiniz anda bloga atıyor. Tarihini değiştirseniz bile ikinci senkronizasyonda eski tarihine dönüveriyor. Yani kısaca yazının ne zaman blogda yayınlanacağını kontrol edemiyor. Dolayısıyla olmadı. Çaresi yok mu? var. Zamanı gelince aç evernote’u published de. Böyle de olabilir ama dedim ya, yarım yamalak gidiyor yazılar. Sanıyorum kullandığım wordpress teması ile ilgili bir durum bu.

Uzun lafın kısası, denemenizi tavsiye ederim.

2014

Güncelleme 8 Mayıs 2017:  Halen evernotu kullanıyorum. Bazen kullanmak istemediğim, başka bir uygulamaya geçeyim dediğim bile olmaya başladı ancak halen evernote ile blogları sağlıklı ve benim kullanımıma uygun bir yolla senkronize etmeyi başaramadım. Zaten bundan da vazgeçeli çok oluyor. Başta blog yazısını mail atıyordum bloğa ama artık, en ilkel şekilde, copy&paste yapıyorum. Buna bir çözüm bulamayan evernotu da tebrik ediyorum.

Yorumlarınızı Bekliyorum...

