Dijital Mahremiyet

Mahremiyet mi dedin? Hani nerede o? Ben bulamıyorum. Yanlış yere mi bakıyorum, yanlış bir bakışla mı bakıyorum? Nerede o mahremiyet, kaybettim, bulan varsa bi zahmet getirsin.

Bir kere önce şu konuda anlaşalım seninle. Artık, “mahremiyetim önemlidir” diye ağlamaktan vaz~geç. O önem verdiğin şeyden artık bahsetmek mümkün değil. Belki biliyorsun, belki bilmiyorsun ama mahremiyet deyince artık internette nerelere baktın meselesi değil olay. O zaten bitmiş bir halde. Google, nerelere girip çıktığımızın çetelesini tutuyor. Paylaşmıyor belki ama NSA diye de bir şey var. Belki de çoktan ele geçirmiştir bilgilerini. Mesele, bilgisayar başında bile değilken nerede olduğundan tut da, hamile misin, babamısın, anne misin, gündelik olarak nerelere gidiyorsun gibi bilgiler, el el elalemin elinde. Bu bilgileri de satmadıklarını söylüyorlar ama…

Ama en kötüsü, cebin var ve bu cebin internete bağlansa da bağlanmasa da, GPS açık olsa da olmasa da yerini belli eden bir sistem olması. Yani işin özü ve kısası, herşeyin, herkes tarafından biliniyor olması.

Bazı arkadaşlar, kesinlikle sosyal ağlarda hesabı olmadığını ve olmayacağını söyleye dursun, bunun tek kaçış yolu olacağını söyleye dursun, çok bellidir ki, bu düşünce çok naiftir. İnterneti ya da akıllı cep telefonunu kullanıyorsan, bir de üstüne banka kartlarını kullanıyorsan, takip sisteminin içindesin demektir. Bundan kaçış yok.

Şunu bil ki, mahremiyet olayı bitmiştir. Boşu boşuna mahremiyetim, mahremiyetim diye ağlayıp durma. Yok öyle bir şey. Bari internet ve olanaklarından uzak durma, sadece ama sadece neyi paylaştığına bak. Bir kere paylaşmışsan dahi artık o kamu malı oluyor. Olmasını istemiyorsan baştan paylaşma. Buyrun video:

Uzun lafın kısası, mahremiyetin yeni bir tanımı falan yok, çünkü mahremiyet diye bir şey yok.

Konu hakkında iyi bir belgesel de burada:

28 Ekim 2014
Ankara, Beytepesi

Yorumlarınızı Bekliyorum...

