Ingress: Ankara’da Arttırılmış Gerçeklik Oyunu

Ingress hatırladığım kadarıyla bundan 1 ya 1.5 yıl önce piyasaya çıkarıldı. Bir arttırılmış gerçeklik oyunu kendisi. Başka bir deyişle elde telefon Ankara’da ordan oraya giderek oynayabileceğiniz hatta bütün dünyada oynayabileceğiniz bir oyun bu. Bakın nedir hikaye:

Ingress, türünün birkaç oyunundan birisi. Temel mantık, şehirdeki belli başlı noktaların ele geçirilmesine dayanıyor. Ama ilginç olan: oturduğunuz yerden değil, bizzat oraya gitmeniz gerekliliği. Bunu şöyle anlatayım: oyun aslında google maps üzerinde oynanıyor. Ama her gün geçtiğiniz yollara bazı nesneler ya da portallar bırakılmış oluyor. Bunları elbette oraya gidince görmüyorsunuz ama haritada oradalar. Gidip topluyorsunuz ya da ele geçiriyorsunuz. Bunun için şehirde devamlı gitmek zorundasınız.

Ben bu oyunla ilk defa 1 yıl kadar önce tanıştım ve test etme fırsatım oldu. Türünün ilginç bir örneği ve gelişmeye çok yatkın. Ama şu an hala emekleme devresinde. Ne zamanki bir yere gidip google glassı takıp, o anıtın üzerinde dijital birşeyler görmeye başlarsak o zaman ilginç olacak. Ne mi demek istiyorum. En iyisi şu videoyu izleyin. Daha iyi anlarsınız:

Biliyorum, komik ve sıradan bir oyun şekli ama arttırılmış gerçeklik mantığı ile google map üzerinden ve bizzat oraya gitmek zorunluluğu ilginç. Artık fan sayfaları bile var burada: Link

17 Eylül 2014
Ev, Ankara

Yorumlarınızı Bekliyorum...

