Yapay Kalp Zarı

Yapay Kalp Geliyor, Kalpsizlere Duyurulur 🙂

Her zaman olmasını istediğim bir teknolojidir yapay organ üretimi. Hani bozulan parçayı at yerine yenisini tak çalışsın gibi. Bu istediğim yakın zamanda gerçekleşeceğe benziyor, zira, İsviçreli olmayan bilim adamları 3 boyutlu yazıcı çıktısı bir zar ve üzerine takılı bir yığın elektrotla çalışan yarı organik kalp attırıcı yapmışlar. 

Çoğunlukla duyduğumuz bir şeydir kalp yetmezliğinden ölümler. Kalbin atamaması ya da yeteri kadar kan pompalamaması durumudur diye biliyorum. Damarlar tıkalı olabilir, kalp kasları yaşlanmış ya da güçsüzleşmiş olabilir bilemiyorum ama kalp sonunda durur. Kalp durunca da herşey durur. Ama bu yeni teknoloji sayesinde kabin durması söz konusu olmayacak gibi görünüyor.

ct-scan-to-membrane

Hikaye şu, 3d printer ile basılan organik bir zar yapılmış. Bu zar elektrik şokunu alınca geriliyor ve sıkıştırıyor içindekini. Bu zar kalbin etrafına sarılıyor. Böylece kalp kaslarına destek oluyor. Elektriği alan zar geriliyor, içindeki kalbi sıkıp bırakıyor.

Bunu yapmışlar ve bir tavşana takmışlar. Tavşan gayet normal bir şekilde yaşıyor. 

Bu durumda kalp krizi vakaları tarih olacak demektir. Dolayısıyla bu aracı çok devrimsel bir araç demek yanlış olmayacaktır. Ancak insanın aklına bazı sorular da takılmıyor değil. Mesela benim kalbim düzenli atmaz ki. Gece farklı, gündüz farklı, koşarken, yüzerken, bölüm toplantısında farklı atar. Bu araç bana takılsa nereden bilecek benim koştuğumu ya da uyuduğumu. Nasıl ayarlayacak ritmi? İsviçreli olmayan bilim adamları bunun da çaresini bulmuşlar elbette.

Kalbi çalıştıran bu zarın üzerindeki elektrodlar bir işlemciye bağlı ve bu işlemci de vücudun (hangi yolla bilemiyorum ama) değişik bölgelerinden gelen durum bildirimlerine göre hızı ayarlayabiliyormuş. Bu durumda alet benim koştuğumu ya da uyuduğumu bilebilecek ve atım sayısını ona göre ayarlayacak gibi görünüyor. Bu da iyi. Ama bazen tık diye bir atım duyuyorum. Onlar ne olacak? Ritm bozabilir bunlar. Neyse artık bundan ilerisi benim uzmanlığım değil.

Not: Başlığa aldanmayın. Komiklik olsun diye yapay kalp dedim. Aslında yapay kalp zarfı.

Haber kaynağı : Gizmodo linki

Yorumlarınızı Bekliyorum...

