Galaxy Gear Almalı mı?

Galaxy gear kullanımı çevremde artmaya başladı. Pratikliği ve az enerji harcaması oldukça cazip olmasının yanı sıra, giyilebilir teknolojileri şu anki taşınabilir teknolojiden daha rahat olması ilgimin başlıca sebebi. Dolayısıyla galaxy gear gibi kolda taşınabilir araçlar ilgimi çekiyor. Ama almalı mıyım? Almalı mıyız?

Bolca çekincelerim var bu konuda. Yeni bir yüksek fiyat ama pil yüzünden kullanılamamazlık tuzağına bir daha düşmeye kesinlikle niyetim yok. Bu yüzden iyice düşünmek ve araştırmak lazım. Ben de bu amaçla daldım internete.

Uygulama yüklenebildiğini öğrendim. Ama bunun için içinde 4GB hafızası olduğunu gördüm. Aman iyiymiş demeyin. Sözüm ona galaxy note 1’de de 16GB hafıza vardı. Oysa şu anda uygulama yükleyemiyorum bile. Çünkü bunun sadece 2 GB’tı uygulama yüklemek için. Bu 2GB’tın da %70’ini android kullanıyor. Kala kala 200-400 MB kalıyor uygulama yüklemek için. Dolayısıyla “hadi şekerim yemezler” deyip bunu geçelim. Zaten internette galaxy gear için hafıza arttırma yolları başlıklı yazılar bile var. Bu demektir ki hafıza yetmiyor. (belki de yetmesi gerekmiyor da olabilir, tam da bilemiyorum. Zİra belki de galaxy gear’ın bağlı bulunduğu telefonun uygulamaları onu sadece bir sensör olarak ta kullanacak olabilir. Ama iyi de o zaman neden alette işlemci var, neden 4 GB hafıza var?)

Üzerine bir de fotoğraf makinesi koymuşlar. Koymuşlar da 2MP. Ne işe yarar ki bu. Belki görüntülü konuşma içindir ama fotoğraf çekme ile ilgisi olmadığı kesin. Ama gene de çoğumuzun kullanmadığı bir özellik olduğu düşünülürse ayrıca telefonun önünde de aynı kameradan bir tane daha olduğu da dikkate alınacak olursa, kameraya iki defa para verdiğimiz gerçeği ortaya çıkar ki, çok gereksiz.

Ve son olarak, her çıkan yeni ürüne atlamamak gerekir. Bu da öyle görünüyor. Ara bir ürün bu. Tam olarak giyilebilir bir teknoloji için son derece yetersiz. Emekleme aşamasında. Daha gelişmesi gerek. Dolayısıyla para harcamaya hiç ama hiç gerek yok. Ha telefonun yanında bedava verirlerse olabilir ama telefona 2bin lira, gear’a bin lira daha verilmez. Bu kadar paraya 2 tane ve çok daha marifetli tablet ya da bilgisayar alınabilir. (yurtdışında bu aletin satış fiyatı 200 dolara kadar inmiş vaziyette, ben niye 500 dolar vereyim ki burada)

Uzun lafın kısası herkese beklemesini tavsiye ediyorum. Bu ara ürünler geçip adam gibi giyilebilir ve işe yarar teknoloji çıkana kadar.

20 Mart 2014

Güncelleme 8 Mayıs 2017:  Aradan 3 yıl geçti. Giyilebilir teknoloji gelişti ama hala “galaxy gear almalı mı?” sorusunun cevabı benim için aynı: Hayır. Bedava verirlerse o zaman başka….

Yorumlarınızı Bekliyorum...

