Bilgisayar Fiyatına Telefon Almaya Hiç Gerek Yok

Hayatımın en büyük kazıklarını oldum olası teknoloji ürünlerinden yemişimidir. Bunun başlıca sebebi, her dakka yeni ürünler ortaya çıkartmaları ve eskisini de insanların ellerinden çıkarttırmak için yedek parça satışlarını kısmalarıdır. Ben buna çok kızan bir insanım. Binlerce liraya aldığım bir ürün 3 yıl geçmeden sahipsiz kalır. Gidip yenisini almak şart olur ki, ben bu kadar parayı sokağa atacak kadar aptal olmak istemiyorum.

Evimde kullandığım bir bilgisayarım var. Sanıyorum 8. ya da 9. yılını tamamlamış bir halde. Halen de canavar gibi çalışıyor. Gayet mutluyum bu aletten. Hala istediğim performansda çalışıyor. Hala gündelik olarak yaptığım çoğu şeyi rahatlıkla yapabiliyor. Halen de kullanmaya devam ediyor, uzun süre bilgisayar almayacağımı düşünüyorum.

Peki benim bilgisayarımın yapabildiği bu şeyler nedir? İnternete girmek, word powerpoint kullanmak, bazı oyunları oynayabilmek. Bunları rahatça yapabiliyor emektar bilgisayarım. Başka bazı kullandığım yazılımlar da var elbette. Mesela Autocad; hiç sorunsuz çalışabiliyor. 3Ds Max de gayet iyi çalışıyor. Render alırken biraz yavaş oluyor gerçi ama zaten en iyi render alabilen bilgisayarları da gece render’a bırakıp sabah sonucu alıyorsunuz, kötü bilgisayarı da gece bırakıp sabah sonucu alıyorsunuz. Her durumda sonuç aynı, harcanan zaman aynı. Kısacası bilgisayarımdan çok memnunum. Ama aynı memnuniyeti, cebimde kullandığım aletler için söylemek pek mümkün değil.

Bundan 3-4 dört sene önce bir tane galaxy note aldım. Aldığıma da çok memnundum aslında ama, samsung’un pazarlama ve satış stratejisi beni deli ediyor ve artık eski memnuniyetim azaldı. Aldığım galaxy note, 1700 TL civarındaydı. Yani nereden baksanız bir bilgisayar fiyatı. Özellik olarak ta işlemcisi, şimdi bu yazıyı yazdığım bilgisayarın hızında idi. Bu aleti alarak bilgisayarı cebime getirdiğimi düşünüyordum ki hiç de öyle olmadı. Çünkü hiç bir zaman cebimdeki galaxy note, masaüstü bilgisayarım kadar hızlı ve marifetli olmadı. Bunun birinci sebebi, yazılımdı. Android, her ne kadar gelişirse gelişsin, bu güne kadar bana cebimde Autocad ya da 3Ds max kullanmaya izin vermedi. Bu durumda masaüstü bilgisayarımı kullandığım gibi cep telefonumu kullanamadım. Tek yaptığım intenete girmek ve androidin el verdiği ölçüde işler yapmaktı. Ha elbette pili bitmez ise.

Dünyanın parası aletler ama enerjisi olmadığı için kullanılamıyorlar. Bu gün itibari ile bakıyorumda aslında boşu boşuna bir bilgisayar fiyatına telefon aldığımı düşünüyorum. Sanıyorum bir sonraki telefonum sadece telefon olacak (bulursam tabi. (ya da çekmecede duran 3110’u mu kullansam, sadece telefon. Şarjı da 5 gün gidiyor.))

Not: Neyse büyük konuşmayayım. Dönüp dolaşıp lafımı geri yemek zorunda da kalabilirim elbette.

Güncelleme 8 Mayıs 2017: 

Yorumlarınızı Bekliyorum...

