Web Sayfasını Büyütmek/Zoomlamak İçin Bir Araç

Geçenlerde, oldukça zamandır şikayet ettiğim, net görememe hadisesini çözmek için doktora gittim. Zira, oldukça rahatsız ediyordu. Özellikle cep telefonundan bir şey okumak neredeyse imkansız bir haldeydi. Her neyse, gittim doktora, baktılar gözlerime, karşı duvara yansıyan harfleri falan okuttular ki, sonuç, her iki göz de 1 numara bozulmuş. Neden dedim, yaştan dedi doktor. İyi ne yapalım.

Sonrada gözlüklerimi aldım ki, ben bu durumu şöyle tanımlıyorum: gözlüksüz herşey SD fekak gözlükle herşey HD. Gözümde ayrı bir aparat olarak durması dışında hiç bir sorunum yok. Dünyam netleşti. Sıra geldi diğer görüntüleme sorunlarına. Tamam net görüyorum da daha artık güzel de görmek istiyorum. web sayfalarındaki imajları daha güzel görmek istiyorum.

Bu amaçla geçenlerde Chrome Store’da dolaşırken, Hover zoom diye bir chrome eklentisi çıktı. Açıklamalarını falan okuyunca, “hah” dedim, “tam aradığım şey”. Yükledim ve rahat ettim. Vardır bunun gibi pek çok eklenti biliyorum ama böyle bir eklentiyi hiç kullanmayanlara böyle birşeyin var olduğunu anlatmak için yazıyorum. Bakın nasıl çalışıyor:

Web sayfasında gezinirken, büyük görmek istediğiniz resmin üzerine mouse’u getiriyorsunuz ve resim büyüyor. Yukarıda resimde görüldüğü gibi.

Ben bunu sadece facebook’ta çalışıyor sanıyordum ama neredeyse her web sayfasında işini gayet güzel yapıyor. Bu sayede artık resmi büyük görmek için tıklamaktan, resim arayüzünün açılmasını beklemekten kurtuldum. Sadece üzerine gidip duruyorum o kadar. En güzeli de googl’da resim araması yaparken, bulunan görsellerin üzerine gidince otomatik büyütüyor olması.

Sizde kullanmak isterseniz öncelikle doğru dürüst bir tarayıcı kullanmayla (yani Chrome gibi) başlamalı, sonrada chrome store’dan bu eklentiyi yüklemelisiniz: link. Umarım yararlı olur.

 

Güncelleme (1 Mart 2014): Hover zoom eklentisi google chrome ile çalışmamaya başladı. Şu an hiç işini yapmıyor.

 Sent from Evernote.
Yorumlarınızı Bekliyorum...

