Blog Okunurluğum Fırladı

Bu internet ne kadar tuhaf bir yer. Neredeyse 2 yıldır bu bloğum var ama ne zaman sanatı sepeti, hayatla ilgili olanı yazmayı bırakıp android uygulaması üzerine birşeyler yazsam, okunma patlaması yaşıyorum.

5 gün önce bir yazı yayınladım. “Hayatımı Kolaylaştıran En iyi 13 Android Uygulaması” başlığı ile. Okuyucu sayısı bir anda 5 değil, 10 değil, 15 katına çıktı. Blog sayaçları çıldırdı bir anda. Ne biçim işmiş bu böyle. Ama sebebini de bilmiyor değilim.

İnsanlar android uygulaması yapmaya çok hevesliler. Ucunda para kazanma hissinden çok, tatmin hissi olduğunu düşünüyorum. Dolayısıyla internetten bu konuda arama yapan çok. İşin ilginç tarafı da internette bu tip aramaların normal akademik bilgi aramasından çok daha fazla olduğunu biliyorum. Nereden mi biliyorum. Daha önce de “Android Uygulaması Nasıl Yapılır” diye bir yazı yayınlamıştım. Onu yayınladığımda da bir anda okunurluk tavan yapmıştı. Öyle ahım şahım bir yazı da değil halbuki. Yayınladığımdan bu yana bir yıl olmasına rağmen hala her gün yüksek oranlarda o yazıya geliş olur. Hatta sırf bu yazı, en yakın takipçisi olan bir diğer blog yazımdan 1500 daha fazla okunmaya sahip. Artmaya da devam ediyor.

Buna istinaden geçenlerde, kullandığım uygulamaları paylaşayım dedim. Bakalım aynı etki söz konusu olacak mı gene diye bir deneme mahiyetinde. Gene aynı şey oldu. Ama ufak bir numara da kullanmadım değil. Mesela en çok okunan yazılar için atılacak başlık kalıbını kullandım: “En iyi 10 bilmem ne” diye. Acayip etkili bir başlık tipi zira. İnternette en çok okunan yazı başlığı tipi bu. Google bunu alıp en tepelere koyuyor, insanlar hap gibi bilgi almak istediklerinden daha etkili bir ön bildirim oluyor.

Normalde yazılarıma en çok hit facebook üzerinden gelir. Yayınladığım gün okunma sayısı yüksektir ama sonra düşer ve yazı unutulur gider. Ama google öyle değildir. O konuda google da arama yapan birisi her daim o yazıya ulaşacaktır. Dolayısıyla her zaman yazıya geliş olacaktır. Bu da blog okunurluğunu arttıran bir etken.

Bir diğer sebepte, facebookta değil de internette dolaşan insan tipinin, facebooktaki kullanıcı tipinden ayrı olması. Facebookta yeniyi arayanlar olmaz. Ama internette dolaşanlar yeniyi arayanlardır. Uygulamalar hakkında yeniyi arayanlarda arama motorlarını kullanır ki, yazıma gelen aramaların tamamı google üstünden geliyor. Sanıyorum bu kitle de “en iyi” ya da “en başarılı” gibi anahtar kelimeler kullanıyor. Ben de buna cevap veren bir başlık attım mı, yazıyla okuyucu buluşuyor. Sayaçlar fırlıyor. Ama bloğum (okuyanlar bilir) sadece sosyal medya ve uygulamalar üzerine değil. Aklımda olan herşey üzerine kurulu. Ama bazı kategoriler facebook üzerinden iyi sonuçlar alırken (kısa süreli oluyor bunlar), bazıları da google üzerinden (uzun süreli oluyor bunlar) başarılı sonuçlar alıyor. Demek ki, sosyal medyadan ziyade arama motorlarına odaklanmak lazım. Bunun içinde belli kalıpları kullanmak lazım.

Eh bu bilgiyi de Sosyal Medya ve Sanatçı dersimde paylaşırım artık.

Sent from Evernote
3 Comments

Yorumlarınızı Bekliyorum...

