Hayatımı Kolaylaştıran En İyi 13 Android Uygulaması

Tam bir internet müptelasıyım denebilir. Hani fişini çekip tatile bile gönderemeyeceğiniz cinsten birisiyim. Her şeyim internet üzerinde. Yapıp ettiklerim, yapıyor ediyor olduklarım, photoshop’ım, blogum, düşüncelerim, kısaca her şeyim. Bütün bu ‘tolga sphere on internet’ için de yoğun olarak uygulamalar kullanıyorum. Bu uygulamalar da hayatımı büyük ölçüde kolaylaştırıyor, kendimi dışa vurmamı sağlıyor, bilinirliğimi arttırıyor. Belki bu kullandığım uygulamalar sizler için de kullanışlı olabilir düşüncesi ile ne kullandığımı sizinle paylaşmayı düşündüm.

Kullandığım uygulamalar konusunda oldukça huysuz olup, didik didik araştırma yapan birisi olduğum için, kullandığım uygulamaların, iyi olanlarını kullandığımı iddaa edebilirim. Bakın neler kullanıyorum:

Defter Olayı

Defter olayı benim için çok önemlidir. Hatta en önemli şeylerden birisidir. Ancak meslek gereği standart bir defter uygulaması tek başına cevap veremez bana. Çünkü çizimlerimi ve düşüncelerimi beraber barındırması gereken bir defter uygulamasına ihtiyacım var. Çoğu defter uygulaması yazı üzerine odaklandığı için eskiz defteri durumu benim için sıkıntı olur. Ben de en kullanılabilir olanları seçtim. Mesela Evernote.

Evernote ile hastalıklı bir ilişkim var diyebilirim. O kadar çok ve efektif kullanıyorum ki, elimde hangi cihaz varsa, o cihazda en çok zaman geçirdiğim şey son zamanlarda evernote oluyor. Blog yazılarımı, kişisel düşüncelerimi, ders notlarımı hatta ilham alacağım şeyleri evernote’da farklı defterler olarak barındırıyorum. Oradan blog yazısı yayınlıyor ya da oradan çıktı alıyorum. Elimdeki her cihazla senkronize oluyor ki, elimden hiç düşmüyor.

Ama evernote üzerinde sadece yazı yazabiliyor ya da bazı fotoları barındırabiliyorum. Oysa benim bir de eskiz defterine ihtiyacım var. Bunun için de iki tane uygulamam var. Bulabildiğim en iyi çizim uygulamaları bunlar. Birisi S-note, samsung galaxy note kalemi için optimize edilmiş (ancak telefonumun içinde geldi ve nereden yüklenir bilemiyorum doğrusu)

SNote-1024x640

bir diğeri de Water color lite, bulduğum en iyi android çizim uygulaması. Sulu boya yapabiliyorsunuz mesela bu uygulama üstünde. Hem de hiç fena değil.

unnamed

Androidinizi çizim tableti gibi kullanmak mümkün. Photoshop da doğru fırçalarla resim yapabilmek işten bile değil. Bunun için de Ultimate Mouse Lite kullanıyorum.

unnamed

Bu uygulamalardan export edip, çıkan görselleri evernote içindeki eskiz defterime hem de daha sonra aradığımda bulabilecek şekilde tagleyerek atıyorum. Mesela bir çanak çizdiysem, çanak tagini kullanıyor, evernote içinde çanak diye arama yaptığımda diğer çizimleri değil ama çanak çizimlerimi karşıma getirebiliyorum. Ancak evernote’un aylık 60Mb lık kotası yüzünden (bedava kullanıcı durumu) resimleri optimize etmem, fazla yer tutmayacak hale getirmem gerekiyor ki bunun için de resim işleme uygulamalarını devreye sokuyorum.

Görsel işleme olayı

Görseller ile ilgili yapacağım her hangi bir küçük işlem için bile çoğunlukla photoshop kullanan birisiyim ama bilgisayarınız yanınızda olmayınca, photoshop da olamıyor haliyle. Dolayısıyla akıllı telefonlar üzerinde de sorunsuz çalışabilen, Pixlr uygulamasını kullanıyorum. Bu uygulama ile basit görsel düzeltme, boyutlandırma işlemlerimi yapıyor, ortaya çıkanı da evernote’a gönderebiliyorum.

Ortaya çıkan bu görselleri ya da çektiğim fotoğrafları arşivlemek ve paylaşmak da gerekli diye düşündüğüm için de bazı uygulamaları kullanıyorum. Görsel arşivlemek için kullandığım en iyi uygulama flickr. Adamlar 1 terrabyte yer veriyorlar hem de ücretsiz. At atabildiğin kadar yani. Aynı zamanda sosyal ağ da olan flickr bana bu konuda çok yardımcı oluyor. Ama sadece o değil, daha efektif bir görsel paylaşım ortamı olan instagram da yoğun kullanımımda.

Paylaşım olayı

Elbette facebook, twitter ve google+’ı kullanıyorum. Bu durum üzerine fazla açıklama yapmaya gerek yok herhalde. Flickr ve instagramda bu bağlamda kullanımım dahilinde.

İnternet takibi

İnternet çok önemli bir mecra. Doğru dürüst takip etmek şart. Bu sayede bilgi üstüne bilgi öğrenmek mümkün. Ama internet takip için çok geniş bir alan ve uca bucağı yok. Bunun için de mutlaka bazı uygulamalar kullanmak lazım. Benim kullandığım uygulama feedly. Sevdiğim, beğendiğim, takip etmek istediğim web sayfalarını bu uygulamaya kaydediyor ve oralarda yeni bir yazı yayımlandığında hemen önüme gelmesini sağlıyorum. Böylece samanlıktaki iğneye ulaşmam mümkün olabiliyor. Ama buradan edindiklerimi de evernote üzerinde biriktirebiliyorum. Her konu için bir defterim var. İlgili deftere kaydediyorum.

İçerik üretme olayı
Öğrendiğimi kendime saklayan birisi de değilim elbette. Edindiklerimi aktarmam da lazım. Bunun için bloğum var. Bu yazıyı okuduğunuz blog. Yazılarımı evernote’da yazıyorum ve sadece bloğuma mail olarak atıyorum. Ardından da size bu yazılar ulaşıyor. Hem arşivlemiş oluyorum hem de bir gün blogları kapatacak olurlarsa yazılarımı kaybetmemiş oluyorum.

Sosyal Medya Yönetimi Olayı
Ancak, blog yazısını daha çok insana ulaştırabilmek için, sosyal ağlarda belirli saatler arasında paylaşmak daha doğru bir yaklaşım oluyor. Bunun için de sosyal medya yönetim araçlarından faydalanıyorum, mesela buffer. Facebook, twitter ve Google+ üzerinde ne zaman ne yayınlayacağımı bu uygulama ile planlıyorum ve paylaşımlarımın daha efektif olmasını sağlıyorum.

Hayatımı kolaylaştıran uygulamalar

Ankara’da yaşıyorum. İstanbul’a göre çok daha az nüfus barındıran ama istanbul trafiğini aratmayan bir şehir burası. İş çıkışı eve gitmem büyük bir sorun. Zaman zaman, 20 km lik yolu bir saatte gitmek durumu söz konusu oluyor ki, keçileri kaçırmak üzereyim bu anlamda. Ama kısmi olsa da bu konuda kendimi rahatlatmak için şehir trafiğini, eve yolculuğum başlamadan kontrol etmek, boş yolları görmek istiyorum. Bunun için kullandığım uygulama Yandex.navigator. Şehir trafiğini gösteriyor. Google maps bizi ciddiye alıp da trafiği göstermiyor çünkü.

yandex-navigator-logo

Açıkıyorum elbette. Nihayetinde ben de organik bir canlıyım ve enerji almam gerekiyor. Bunun için, yemek sepetini kullanıyorum.

Para idaresi için, yapı kredi uygulamasını kullanıyorum. Zaten çoğu bankanın böyle uygulamaları var. Mesela geçen yaz bodrum da yazlığa gittiğimde, geçen yıldan ödenmemiş borç yüzünden elektrik kapalıydı. Açtırmak için, parayı ödemem gerekiyordu ama bodrumda, parayı ödemek için çok az şube var ve uzakta. Ama yapı kredinin uygulaması sayesinde, gecenin bir yarısında, hiç bir yere de gitmeden borcumu ödemiş ve elektriğin açılmasını sağlamıştım.

Yani uzun lafın kısası, uygulamalr benim için vaz geçilmez bir ihtiyaç. Kullandığım uygulamaların iyi uygulamalar olduğunu da düşündüğüm için sizlerle paylaşayım dedim. Belki sizinde işinize yarar.

Sent from Evernote
2 Comments

Yorumlarınızı Bekliyorum...

