Kişisel Sosyal Medya Düzenleme Araçları Araştırması

Birçok sosyal ağ kullanıyorsanız, bunları tek noktadan idare etmek aslında işi çok kolaylaştıran bir şey. Pek çok ticari marka da zaten böyle yapıyor. Ama ben de kişisel hesaplarımı ve sosyal medya kanallarımı tek noktadan idare etmek, postlarımı önceden zamanlayabilme isteğiyle, ufak bir araştırmaya çıktım. Ne de olsa artık twitter da kullanmaya başladım ve orada bir tweetin hayatta kalma süresi çok kısa. Dolayısıyla daha fazla gevezelik yapmak gerekiyor. Ancak gördüm ki, benim istediğim tüm kanalları istediğim gibi idare eden uygulamalar yok.

İstediğim gibi derken, derdimin ne olduğundan da bahsedeyim; Sosyal medya kanallarına atacağım tweet ya da postları önceden zamanlayabilmek istiyorum, belirli saatlerde benim adıma otomatik paylaşmasını istiyorum. Yani uzun lafın kısası, profesyonel sosyal medya kullanımına geçmek istiyorum.

Hangi sosyal medya kanallarını kullanıyorum derseniz: facebook, twitter, Google+, instagram ve nadiren linkedin. Bunların arasında en çok kullandığım facebook. Zaten sosyal medya düzenleyicilerinin hepsi ama hepsi istisnasız facebook’u destekliyor. Twitter içinde aynı şeyleri söyleyebilirim. Ama iş google+ ve instagram’a gelince tuhaf durumlar ortaya çıkıyor. Sadece izleyebiliyor ya da takvime bağlamadan hemen paylaşmak zorunda oluyorsunuz. Oysa, ben instagram da çektiğim fotoları paylaşmak ve bu fotoları önceden hangi saatte paylaşacağımı programlamak istiyorum. Ama gördüğüm kadarıyla bu yok.

Ne yapalım dedim ve kaderime razı olup, olanlar içine daldım. Birçok uygulamaya baktım. (Hepsini teker teker yazmayacağım elbet. Bu konuda tonla blog yazısı var internette.) Kullanabileceğim iki tane buldum. Bunlar; hootsuite ve buffer. Hootsuite’i kurdum baktım. İyi bir uygulama. Bir ekrana bir yığın sosyal medya akışı dizebiliyor, hepsini aynı anda takip edebiliyorsunuz. Atacağınız postları ve tweetleri önceden programlayabiliyorsunuz. Her şeyiyle tam ve profesyonel bir uygulama. Ama gel gör ki ben böyle karışık ekranları hiç sevmem. O yüzden hemen eledim.

Anlaşıldı ki, bütün sosyal medya kanallarını tek bir noktadan izlemek, ekranda karışıklıktan başka bir şey yaratmıyor. Bu sevdamdan vazgeçtim o yüzden. Zaten zaman kaybı oluyor. (window 8 twitter uygulaması harikadır bu arada)

Buffer ise bu karışıklığa sahip değil neyseki. Çünkü izleme değil, atılacak post ya da tweetleri zamanlama ve bunların sonuçlarını verme amaçlı bir uygulama. Ekran görüntüsü falan da gayet temiz, herşey anlaşılır. Hah tamam dedim ve kullanmaya başladım. Tavsiye de ederim. Ancak elbette bütün bedava uygulamalar gibi bazı sınırlamaları var. Mesela 10 posttan fazlasını zamanlayamıyorsunuz. Olsun 10 post da yeter. Ekran görüntüsü şöyle:

Sonuç olarak, pek çok uygulama arasından benim seçtiğim buffer oldu. Tavsiye de ederim. Zira twitter’da yazılanı otomatik olarak facebook’a at ya da facebook’ta yazılanı otomatik twitter’a at uygulamaları iş değil. Bu iki sosyal platform aynı şekilde kullanılamaz. Ayrı ayrı ilgi göstermek gerekiyor. İşte bu yüzden buffer gene iyi bir uygulama olarak öne çıkıyor benim için. Siz ne kullanıyorsunuz?

Not: Bu bir reklam yazısı değildir. Kişisel bir paylaşımdır. Bazı okuyucularım, internette kullandıkları pek çok yararlı uygulamayı benden öğrendiklerini söylüyorlar. Amacım bunlara bir tane daha göstermektir.

Sent from Evernote
Yorumlarınızı Bekliyorum...

