Bitip Duran Telefon Pili Sorunsalı

Bundan birkaç yıl önce, belki de piyasada bulunan, tablet olmayan ama tablet özellikleri gösteren, kocaman ekranlı telefonumu almıştım. Galaxy Note. Gayet memnunum telefonumdan. Çok para verdim ama çok memnunum. Bu telefon bilgisayarımı cebime soktu desem çok yerinde olur. Her türlü fonksiyonundan çok memnunum. Gayet işlevsel ve bir de Amoled denen ekran teknolojisi sayesinde, görüntülemesi gayet başarılı. Üzerindeki Gorilla Glass kırılmıyor, çizilmiyor.

Fotoğraf makinesi 8 Mpixel. Daha ne isterim. Tek sorunu pili. Bütün akıllı cepler gibi pil problem.

Ancak pil olayı gerçekten büyük problem. Bu işlem gücünü enerjisizlik yüzünden kullanamıyorum. Ya da kullanırken çekiniyorum, pili bitecek diye. Enerji olmayınca alet sıfır. Her gün gece ve öğleden sonrası alet şarjda duruyor. E ne anladım kullanamadıktan sonra bu aleti. Niye aldım? Enerji olmayınca teknolojik alet ne işe yarar?

Pilin bitmemesi için bazı araştırmalarım oldu. Durum şudur; Klasik öğütler vardır bloglarda, gps’i, bluetooth’u..vs gibi kapatın diye ki, basit öğütleri geçelim.Bunların etkisi benim telefonumda etki olarak sadece %1-2’den fazla değil. Çünkü bir enerji canavarı kocaman ekranım var. Tasarruf yapmam bu tip yollarla mümkün değil.

Efendim o zaman, application killer tarzı uygulama kapatıcılar var, bunları kullanın, kullanılmayan uygulamaları kapatsın. Kullanın da görün normalden fazla enerji harcadığını, pilin çok daha çabuk bittiğini. Çünkü tüm akıllı telefonlar, uygulamaları siz elinizle kapatsanız bile arka planda otomatik açıyor. Apllication killer kapatıyor, daha 5 saniye geçmeden telefon kendisi yeniden açıyor. Aç kapa, aç kapa pil yeniyor bu arada. Dolayısıyla bu da bir çözüm değil.

Eskiden bilgisayar ağır çalışıyor deyince ortaya çıkan bazı akıllılar çok program yüklemeyin derdi. Ne alakası varsa. Cep telefonu içinde de alakası yok. İstediğiniz kadar program yükleyin.

Burdan çıkan sonuç şudur. Telefona güç tasarrufu falan yaptıramazsınız. Olay budur. Tek yapılabilecek şey, telefonun bataryasına destek olabilecek bazı ürünleri alıp kullanmak. Nedir bunlar? mesela iphonelar için pil kılıflar var. Telefonun biraz daha çalışması için enerji desteği veriyorlar. Ama benim telefonum için böyle bir ürün göremedim. Akü gibi bazı aletleri alıp kullanabilirsiniz. Ama hem pahallı, hem de çok ağırlar. Telefonun pilinden bir tane daha yedek alıp değiştirip durabilirsiniz bittikçe ama bir kaç kullanımdan sonra telefonun arka kapağını tutan küçük parçaların elinizde kalacağının garantisini verebilirim.

Buradan çıkan sonuçta bence yine aynı. Efektif bir pil desteği yapılamıyor. E ne yapacağız. Cebimizde şarj aleti ile gezip, internete girmek ya da çizim yapmak istediğimizde, bir priz bulup, takıp öyle kullanacağız. E her yerde priz var mı? yok. E o zaman bu telefonları kullanamıyoruz rahat rahat demektir bu. Peki niye bu kadar çok para verdik o zaman?

Bazen düşünüyorum da olay gerçekten para tuzağı. Dünyanın parasını veriyorsunuz ama kullanmak mümkün değil. Keşke eski nokia e71’imi kullanmaya devam etseydim. Aletin pili öldü ama ölüsü bile 3 gün şarjsız idare ediyor. Ama galaxy note bir gün bile idare etmiyor. Bu durumda şöyle bir çözüm denemesine girişmeye niyetliyim; Nokia’yı telefon olarak, galaxy note’u zaman zaman açtığım ve kullandığım bir alet olarak kullanmaya devam edeceğim. Sonuçları size anlatırım. Gerçi iki telefon taşımak da zor ama bir süre deneyeceğim bakalım.

Sent from Evernote
Yorumlarınızı Bekliyorum...

