Ben Hiç Mobil Bir İnsan Değilim Galiba

Ben hiç mobil bir insan değilim. Bunun yaşla da pek alakası yok sanıyorum. Eskiden de bir yerlere gitmek için hareket etmek bende rahatsızlık yaratırdı ve hiç sevmezdim. Sevmezdim ama sonrasında da gittiğim yerden dönmek istemezdim. Şimdi de durum aynen bu. Tatile gideceğim ama hazırlık safhası beni sinir etmekle birlikte, oradaki düzeni nasıl kuracağım kısmı da can sıkıcı.

Nedir mesele anlatayım. Efendim, şu an mesut mutlu evimdeyim. Açıyorum kablo tv, bilmem kaç yüz kanal, basıyorum sınırsız internet. Bakıyorum kocaman monitör, orta büyüklükte bir televizyon. Kitap, defter herşey var. Çamur, torna, fırın okulda var. Herşey elimin altında kısaca ama tatilde öyle olmuyor.

Bir kere, her ne kadar alakam pek olmasa da Tv sorun. Küçük televiyon, kanallar sınırlı (sanki izleyecek birşey varmış gibi), ve dolayısıyla bir tatminsizlik hissi. E öyle ama sene de 1 ay kaldığımız yere de kocaman televizyon alacak değilim elbet.

Ama en büyük sıkıntı internet. Benim internet kullanımım için, sınırsız bağlantı gerek. O kadar çok şey yapıyorum ki internetle. Sınırlı olunca, huzursuz oluyorum. “aman kota doluyor aman bitti” gibi hislerle yaşamayı sevmiyorum. Tatilde kullandığım internet, mobil internet. Şu an da da onu kullanıyorum aslında ama ev ve okul bilgisayarı da zaten kullanımda olduğu için sıkıntı olmuyor. Ama tatilde kullandığım sınırsız abonelik, bir süre sonra “adil kullanım kotası” isimli saçmalığa çarpıyor ve hızım düşüyor.

Bir belgesel bulup izlemek istiyorum, aman kota doluyor. Bir resim çekiyorum, flicker’a yüklemek istiyorum, kotayı yiyor. Her hareketimi düşünmek bana sıkıcı geliyor. Herhalde bu sefer daha yüksek kotalı birşeyler alacağım. Belki sıkıntımı hafifletir. Ama orada da internet  tıpkı evimdeki gibi sınırsız olup da beni sinir etmese…

Bir başka sorunda, valiz meselesi. Burada ne güzel dolabım, kıyafetlerim var. Seç beğen giy. Ama orada, bavula ne kadar koyabildiysen arasından seç durumu söz konusu oluyor. Opsiyonsuz bir durum yani. Ayrıca, evli ve çocuğunuz da varsa, valizler dev gibi oluyor ve arabada zerre yer kalmıyor. Hadi sığdınız arabaya, araba yürümüyor. Bir de soğutucuyu açtınız mı, ki o yallarda açmadan mümkün değil, artık iyice tıngır mıngır hızına düşüyorsunuz.  Git gidebilirsen. Ama olsun iyi tarafı da var, hız cezası yemem… 🙂

Kitap meselesini neyseki çözdüm. Bir yığın e kitap aldım. Çınar yattıktan sonra okurum onları diye ümit ediyorum.

Ama siz boşverin benim bu mızmızlanmalarımı. Sonuçta gidiyorum. Gidince de dönmek istemeyeceğim zaten. Güzel bir deniz, çocukluğumdan beri sevdiğim bir yer, Bodrum, oğlum yanımda ilk defa (aslında ikinci ama ilk gidişimizde daha beş aylıktı ve o da ne olduğunu bile anlamamıştı), 21 yıllık arkadaşım Burcu’yu görmek, Daha ne isterim.

Ancak ben ne zaman kime Bordum’a gidiyorum desem, hemen karşımda garip bir gülümseme ve hemen arkasından bana “aristokrat herif” ifadesiyle bir bakış ya da  “bodrum bodrum” lafları geliyor. Yaw pek merak ediyorum, Siz bodrum deyince ne anlıyorsunuz? Pek benim anladığım şeyi değil herhalde. Zira, ben evliyim, çapkınlıkla işim olmaz (zaten ezelden beridir de olmadı), çılgın gecelerle işim olmaz, oğlum var, evimiz öyle lebi derya kocaman taş şato değil, küçük birşey (sonraki yazılarımda görürsünüz). Neyin bakışı bu?

Sonraki yazılarımda bu konuya açıklık getirmek üzere.

2 Comments

  1. Hocam kotalı internet olayı hakikaten sinir bozucu ama telefon operatörlerinin buna çare bulması lazım. Kıyafet olayına gelince, orası yazlık memleket bütün gardrop’u Bodruma taşımayı düşünmüyorsunuz herhalde :)) Bodrum demek akşam yemekleri demek, sandalet demek, şezlong demek güneş demek, şarj olmak demek.

    Beğen

    Cevapla

  2. Kotalı internet gerçekten sıkıntı. Telefon şirketleri de çare bulmayı hiç düşünmüyor gibiler. Ne de olsa böyle daha fazla para kazandıklarıı düşünüyorlar.

    Beğen

    Cevapla

Yorumlarınızı Bekliyorum...

