Yaşasın Yeni Defter

Ben, dijital kuşak ile klasik kuşağın tam ortasında doğmuş kuşaktan biriyim. Çocukluğumda ve gençliğimde mürekkep kağıt kitap almak, okumak vardı. Zamanla teknoloji değişti ve dijital dünya ortaya çıkmaya başladı ama ben iflah olmaz yazarlar gibi, tezimi önce kağıda yazıp sonra bilgisayara geçirerek duruma uyum sağlamaya çalıştığımı hatırlıyorum. Çok uzun süre dijital gazete okumadım. Daha doğrusu okuyamadım.  İlla ki, basılı, kocaman gazeteleri okudum. Not aldığım mecra çok uzun zaman hep kağıt defter oldu. Çok da severdim bu durumu.

Yapacağım seramiklerin çizimleri, düşündüklerim, yazılarım hep kağıt defterlerde yer buldu uzun zaman. Dolayısıyla her zaman bir defter ihtiyacım ola geldi. Hala da o defterlerimi saklarım.

Açıp bakmayı severim. Ama bayağıdır, dijital dünya içerisindeyim ve eski defter alışkanlığım çok azaldı. Artık yeni defterlere takılır oldum. Bunlar dijital, online defterler oldu. Artık dijital defterler kullanıyorum. Her ne kadar eski defter hissini vermese de oldukça yararını görüyorum.

Çünkü bu defterler, nesne değiller ve yanınızda taşımanız gerekmiyor. İster evdeki ister işteki bilgisayarlarla senkronize vaziyetteler. Bir de üstüne cep telefonundan da kullanılabildiği için tadından yenmiyorlar. Evden yazıyorsunuz, cep telefonunuz sayesinde hep yanınızda. cepten yazıyorsunuz, internet olan heryerden ulaşmak mümkün. Uzun lafın kısası son derece kullanışlı.

Ben de, uzun zamandır dijital defterlerin bu kullanışlılığın farkında olmakla beraber,  hayatıma çok da girmiş bir durum olamadı. Ama gerekli. Bu bağlamda uzundur araştırma halindeyim. Pek çok da defteri inceleme fırsatı buldum. ve Sonunda birini seçtim.

Seçtiğim defter Evernote oldu. İncelemek isterseni buyrun: Link 

Umarım sizlerde buna benzer uygulamaları kullanırsınız da kağıt için ağaç katliamı biraz olsun yavaşlar.

2 Comments

Yorumlarınızı Bekliyorum...

