Android İçin HDR Kamera Uygulaması

hdr1

Geçen gün, yeni bir uygulama keşfettim. HDR Camera. Telefonuma yükledim ve başladım kullanmaya. Sonuçlarından çok memnunum. Zira fotoğraf kalitesini epey yükseltti. Ben de bu bağlamda durumu sizlerle paylaşayım istedim. Ama benim okuyucularım pek teknoloji meraklısı değildir bunu biliyorum. Bu bağlamda bazı olayları anlatarak başlamak yararlı olacaktır. Zira, olayın ne olduğunu bilmeden yararını anlamak mümkün değildir elbet. 

Öncelikle şuradan başlamak gerekir gibime geliyor; insanlar en az 400 en fazla 1600 TL vererek aldıkları, android işletim sistemli telefonlarının marifetleri konusunda son derece bilgisizler. Bu parayı verip aldıkları aleti inatla sadece telefon olarak kullanmaya devam ediyorlar. Oysa bu aletler telefondan çok daha fazlası. Bu yüzden 400 TL den başlıyor fiyatları. Eğer telefon ama sadece telefon isteniyorsa, 150-200 tl’ye telefon var. Neden bunlardan alınmıyor? Bu birinci nokta…

İkinci nokta, ise android telefonlar programlanabilir bir işletim sistemine sahipler, tıpkı windows gibi. Bu sayede kendi üzerlerine takılı, klavye, ekran, fotograf makinesi gibi aletleri çok daha efektif kullanabilmekteler. Bu çok büyük bir avantaj. Bu avantaj özellikle kendini fotograf makinesi alanında hissettiriyor.

Sıradan fotograf makinesi programlanamaz, internete bağlanıp çektiği fotoğrafları paylaşamaz (samsung bunları yapan bir fotograf makinesi geliştirdi bu arada), fotoğrafın nerede çekildiğini GPS kullanarak belirleyemez. İllaki çekilen fotoğraflar bilgisayara aktarılmalı, photoshop’tan geçirilmeli (ki bu arada photoshop da bilmek gerekir), sonra internete atılmalı gibi bir işlem sırası vardır. Ama android aletlerin fotoğraf makineleri programlanabilir. Bu da müthiş bir avantaj sağlar. Bu bağlamda mobil telefonların fotoğraf makineleri sıradan fotoğraf makinelerine göre çok daha avantajlar içerir. Bu avantajlar pek çoktur ama bunlardan bir tanesi de HDR fotoğraf çekebilme avantajıdır.

HDR kelimesinin anlamıyla sizleri boğmak istemiyorum ama anlamı: High Definition Range olup, yüksek kaliteli fotoğraflardan bahseder. Bu yüksek kaliteli olma durumu, telefon foto makinesinin kaç mp olduğu ile hiç alakalı değildir düşünüldüğünün aksine. Çünkü çalışma prensibi oldukça farklıdır.

Lafı fazla uzatmadan sizlere bir HDR durumu göstereyim:

hdrGördüğünüz bu resimde, arka plan normal bir fotoğraf çekimi iken, telefon ekranında gördüğünüz resim ise aynı planın HDR çekilmiş halidir. Görüldüğü gibi HDR son derece net, ışıklı ve detaylıdır. İşte bu kadar fark söz konusudur. Normal şartlarda bu görüntüyü oluşturabilmek için, planın açık, orta ve koyu fotoları çekilip photoshop’da file>automate>merge to HDR işlemi uygulanarak bu görüntü yakalanır ama bu durumu telefon kendi kendine yapabilmekte.

Bende bunu doğru dürüst yapabilen bir uygulama arıyordum bir süredir ve buldum. HDR Camera (link yukarıda). Bu uygulamayı telefonuma indirdim ve ilk çekimimi yaptım. Bu tek bir çekim değil elbet. Makineyi bir yere doğrultuyorsunuz ve alet üç ayrı foto çekiyor. İşlem bittiğinde de üzerinde çalışıp, size HDR sonucu veriyor. Özellikle detaylı çekimlerde ve gece çekimlerinde çok başarılı. Kullanılmasını şiddetle tavsiye ederim.

Yorumlarınızı Bekliyorum...

