Android İçin Not Defteri Uygulaması : Bamboo Paper

Android için oldukça ilginç bir uygulama keşfettim: Bamboo Paper. Aslında ipad için tasarlanmış olan bu uygulamayı zaten biliyordum ama android kullanan birisi olarak böylesi bir uygulamayı bekliyordum zira android için bu durum bir ilk. İlk olmasının sebebi, sıradan android uygulamalarına göre daha animatik ve daha defter hissi vermesi…

Küçükken annemle en büyük zevkimizdi, Tunalı’ya inip Palet Kırtasiye’yi karıştırmak. Kalemler, kalemtraşlar, fosforlu kalemler, defterler… Herşeyi büyük bir zevkle karıştırırdık. Dolayısıyla her çıkan kırtasiye zımbırtısından ilk bizim haberimiz olurdu. Sonunda da ya bi kalem, ya bi kalem traş, ya da bir defter alır çıkardık. Bu alışkanlığım yıllarca geçmedi. Üniversite yıllarımda da kendi kendimi dolduruşa getirmek için gidip bir defter, bir kalem alma keyfim sürdü. Şu defter tasarım defteri, şu defter yazı çizi defteri olsun diye kullanırdım.

Sonra hayatıma internet girdi. Ama taki web 2.0 çıkana kadar defter huyum geçmedi. Ne zaman web 2.0 ortaya çıktı defter huyum da bitti. Aslında bitmedi. Hala yerli yerinde duruyor, sadece dijital dünyada şekil değiştirdi.

Android’imi bu yıl aldım. Çok da para verdim ama tek kuruşuna bile acımıyorum. Çünkü bu alet bir anlamda bilgisayarımı cebime aldı. Ama elbette android yazılımları, ios yazılımları kadar havalı değil. Ben de bu yazılımlar elbet bir gün  android’e gelir diye umut ederek bekliyordum. Ve beklentilerim çok çabuk cevap buldu. Teker teker dökülmeye başladılar. Ne de olsa dünya ticaret dünyası. Şirketler para kazanmak için her türlü olanağı kullanırlar. Flipboard ile başlayan süreç şimdi Wacom’un Bambo Paper uygulaması ile devam ediyor. Elbette henüz ios uygulamaları kadar havalı değiller  ama güncellemelerle olayın şekli çok kısa bir zamanda değişecektir diye tahmin ediyorum.

Gelelim Bamboo paper uygulamasına. Piyasada android için pek çok uygulama var, içlerinde pek çok da defter uygulaması var: evernote, springpad ve dahi diğerleri. Bunların içinde de en iyisi şu ana kadar spring pad. Merak edenler için link şu: springpad. Evernote’a göre fersah fersah ileride bir uygulama ama gene de hala bana o çocukluğumdaki defter hissini vermekten çok uzak. Ama bamboo paper öyle değil. Sayfaları çevrilen ve kullandığım samsung galaxy note’un sahip olduğu dijital kalem yüzünden benim için çok farklı. Bakın nasıl:

(ancak sadece galaxy note’lar ile uyumlu bir uygulama bu)

Güzel bir not defteri hissi veriyor bana. Hatta defter hissi bile veriyor. Görür görmez üstüne atlamıştım zaten. Yukarıda gördüğünüz video da birden fazla deftere destek veren bir ios uygulamasını gördünüz. Android’te henüz sadece 1 defter var ama daha önce de belirttiğim gibi, zamanla ve güncellemelerle daha da ilerleyecektir.

Merak edenler içinde bu konudaki yaptığım araştırmalardan çıkardığım bir ios defterini daha göstermek isterim. Paper 53. Bu da oldukça hoş bir uygulama. Bakın nasıl:

Sonuç olarak şunu söylemek lazım: Dijital aletler ve uygulamaları gerçekten çok faydalı ve gerekli. Özellikle defter uygulamaları benim için önemli, zira çocukluğumdan getirdiğim bir alışkanlık. Ama dikkatlice bakılacak olursa, bu uygulamaların hala emekleme safhasında oldukları da görülecektir. Ama ileride çok daha başarılı uygulamalar elbette çıkacaktır. Beklemedeyim.

Yorumlarınızı Bekliyorum...

