Bu Bir Deneme Yazısıdır.

Bu neyin denemesi derseniz, bir blog yazısını sesli yazıyorum ilk defa. Sesli ya da sesle demek şu demek: telefonuma sesli olarak konuşuyorum, telefonumda sesi yazıya çeviriyor. Klavye kullanmıyorum. Harika bir şey.

Teknolojinin gelişmesi, artık beni bile şaşırttıyor. Herhalde bende yaşlanmaya başladım. Laftan anlayan yazılımlar ortaya çıkmış. Çoğu cep bilgisayarı laftan anlar olmuş. Benim daha yeni haberim oluyor.  Aslında haberim olmuştu ama türkçe üzerinden bu kadar mükemmel çalıştıklarını bilmiyordum. Daha ziyade ingilizce çalıştıklarını sanıyordum.

Peki bunu nasıl keşfettim? Kazayla elbette. Zaten son zamanlarda, telefonumdaki özellikleri hep kazayla buldum. Hikaye şu: internette dolanırken siri diye bişey gördüm. Bir iphone uygulaması. Ses ile kullanılıyor. Siz bir komut veriyorsunuz, telefon verdiğimiz komutu uyguluyor. Mesela facebook durumumu değiştir diyorsunuz değiştiriyor, twitter mesaj at diyorsunuz, atıyor. Annemi ara diyorsunuz, arıyor. Şu konu hakkında bilgi bul diyorsunuz bulup size okuyor. Bu ve buna benzer pek çok özellik artık telefonlarda var. Iphone taklitçisi samsung da da mutlaka var olmalıdır diye düşündüm. Haksız değilmişim. Varmış. Adı s-talk. Ama son güncelleme ile çalışmaz hale geldi eğer çalışsaydı, telefonuma dokunmaktan vaz geçecektim. Akşam eve giderken o ne demek şu ne demek diye telefonuma soracak böylece trafik ızdırabını azaltmis olacaktım. Ama malesef çalışmıyor.

Sesle kontrol işinin bu kadar gelişmiş olması oldukça ilginç ve bir o kadar da yepyeni olanaklar sunuyor. Herhalde ilerleyen zaman dilimlerinde sadece telefonumuzu değil buzdolabını, tost makinesini arabayı evi kısaca herşeye sesle kullanıyor olacağız. Ve büyük ihtimalle çok daha rahat edeceğiz.

Şu andaki halimi görmenizi isterdim. Tıpkı küçük bir çocuğun yep yeni bir oyuncağı olmuş gibi mutluyum.

Not: Yazıyı sesle yazdıktan sonra bilgisayarda tekrar açıp, harf redaksyonu gibi bir işlem yapmadım. Ne söylediysem o var bu yazıda. Çok başarılı değil mi? Neredeyse hiç bir kelime hatası yok.

Yorumlarınızı Bekliyorum...

