Nostaljik Saat

image

Nostalji denince ne anlıyorsunuz? Hangi nesneler nostaljik geliyor? En önemlisi kaç yaşınızdasınız?. Bütün bu sorular ilginç cevaplar ve bakış açılarını ortaya koyacakır. Nostalji; sözlük tanımıyla, geçmişe özlem duyma demek. Ama, geçmiş herkes için aynı şeyi mi ifade eder?

Bir casio saat var yukarıda ama konu başlığı da nostalji Nasıl oluyor dediğinizi duyar gibiyim. Yukarıda gördüğünü saat ben çocukken memlekete gelen ilk dijital saatlerdendi. O zamanın çocukları olarakta bizler, çoğunlukla babamızın kolunda gördüğümüz analog saatleri bilirdik. Akrep ve yelkovan döner, saati gösterirdi. Bu şekilde sayıları likit kristal üzerine yazan saatler ve uyduruk estetiği bizim ilgimizi çekmiş, hepimiz babamıza koşturup “baba bana bundan al” demişizdir. Geçen günde bir arkadaşımın kolunda bu saati görünce, geçmişten bir nesne ile karşılaşıp, yüzüne anlamlı bir tebessüm yerleştirip bakan bir yaşlı gibi hissettim. O saatlerin kullanıldığı yılları ve o dönemde nerede, kaç yaşında olduğumu, duygularımı hatırladım. Duygum da bu bağlamda nostalji yaşamak olarak düşünülebilir.

Teknolojik ve yeni zamanlara ait bu nesne neden bende nostalji uyandırıyor? Neden babamda uyandırmıyor.? Neden oğlumda böyle etkileri olmayacakta, bende olacak. Bu soruların cevapları, sanıyorum, yaşanmışlıklarda gizli.

O nesneyle ben yaşadım, kronometresini, tarihini, alarmını, ışığını kullanmayı ve ayarlamasını ben keşfettim. Onunla bir dönem yaşadım. Onunla arkadaşlarıma hava attım. Benim için saat olmanın çok ötesinde bir nesne gibi kullandım onu. Belki de bu yüzden o saat benim için anlam ifade ediyorda başkası için etmiyor. Belki bu sebeplerden bende nostalji yaratıyor.

Yorumlarınızı Bekliyorum...

