Artık İnternet ile Güzel ve Sorunsuz Bir İlişki Yaşamak İstiyorum

image

Artık internetle doğru dürüst, sorunsuz bir ilişki içinde olmak istiyorum. Ancak malesef  bu pek te mümkün olamıyor bu ülkede. Bahsetmek istediğim problem, yasaklanan sayfalar, ya da sansür değil. Bahsetmek istediğim bağlantı sıkıntıları.

Bu ülkeye ilk defa internet geldiğinde abone olanlardan birisiyim. İlk internetin nasıl olduğunu da bu bağlamda hatırlıyorum. İlk internet; dial up denen, telefon numarası çevrilmesi ile sağlanan internet idi. Sanıyorum hızı 7,6 kb/sn kadardı. Bilgisayara yüklediğimiz bir ara programcık sayesinde numara çevrilir, fax modem bağlantı cızırtıları içinde bağlanılmaya çalışılırdı. Sürekli bağlantı kopar, sürekli yeniden bağlanmaya çalışırdınız. El alem bu dönemde dsl li keşfetmiş ve kullanmaktadır oysa….

Dsl teknolojisi elbette bize de kısa bir zaman sonrasında geldi ve kullanmaya başladık. Ama hem diğer ülkelere göre yavaş, hem de pahallıydı. Sorun da tamamen aynıydı. Bağlantı kopmaları, pahallılık ve dünyaya göre yavaş internet. Hatta yabancı sitelerde, bağlantının Türkiye üzerinde ve yavaş olduğu ibarelerini görür olmuştuk.

Bu gün ise bağlantı kopması anlamında, fiyat anlamında, hizmet anlamında biraz daha iyi durumdayız diye düşünüyorum. Ama yeterince değil elbette. Fiyatlar hala yüksek. Sözler de tutulmuyor ( 8 mb lik b 8 mb hızında çalışır. “8 mb hıza kadar” uygulaması dünyanın hiçbir yerinde yok), ve hala nadirleşse de   bağlantı kopabiliyor.  Birde yeni bir durum olarak, adil kullanım kotası saçmalığı var. Millet artık herşeyi internete bağlamış durumdayken, telefon görüşmelerini internet üzerinden yaparken, evindeki televizyonu internet vasıtasıyla izlerken, bulut bilişim uygulamaları ile artık bütün bilgisayar işlemlerini online yaparken, kısaca herşeyi internet üzerinden yaparken, biz kota koyuyoruz.  Sorun değil. Bu da geçecek, geçmişteki saçma uygulamalar bu gün nasıl düzeldiyse, bu günki saçma uygulamalar da gelecekte düzelecek. Ama yeni durumlar elbette ortaya çıkacak ve bunlarında düzelmesi için bekleyeceğiz. Hep birkaç adım geride olacağız. Ama ben artık dünya kadar para verdiğim internet ile birkaç adım geride olmak istemiyor, dünya ile aynı standartlarda internet kullanmak istiyorum.

One Comment

Yorumlarınızı Bekliyorum...

