Yeni Web Sayfam

Bir web sayfası sahibi olmak önemlidir. Özellikle bir sanatçı için. Artık bilindiği üzere, yapılan sanatsal çalışmaların internet üzerinde sergilenmesi, görücüye aktarılması çok kolay, hızlı, mesafe ve zaman sorunundan uzak  herkese her zaman ulaşabilir bir halde. Ulaşabildiği kitle çok geniş. Bu bağlamda her sanatçının bir web sayfası sahibi olması ve kullanması çok akıllıca olmakta. Ancak, web sayfası sahibi olmak çok kolay bir süreç değildir. Her ne kadar günümüzün sistemleri geçmişin sistemlerine göre çok daha kolaylaşsa da gene de konuyla çok uzak olan kişiler için halen zor olduğunu kişisel tecrübelerimden dolayı bilmekteyim. 

Benim bir web sayfası kurma ve kullanma durumum, üniversite öğrencisi olduğum yıllarda başlamıştı. O dönemde çok basit yazılımlarla sayfanın altyapısını kodlayarak (kod yazarak) oluşturmak gerekiyordu ki, hem alabildiğine zor hem de ileri bir bilgisayar bilgisi gerekiyordu. Zaten internette günümüzdeki kadar gelişmiş değildi. Buna rağmen bir web sayfası yapmayı başarmış ve yayına açmıştım. Çalışmalarımı sergiliyordum. Ancak gel zaman git zaman başka sistemler de ortaya çıktı işimi kolaylaştıran. Artık kodlama yaptırmayan, “şu resmi yükle, altına da şunu yaz” diyebileceğim sistemler söz konusu oldu. Çok uzun zaman da bu sistemlerle ilerledim. Ama dün web sitemin bir daha çökmesi itibariyle de o sistemlerle de ilişkimi artık kestim. Çünkü artık bıktım bu gereksiz, benim profesyonelliğimle ilgisi olmayan, uğraşıp durduğum, zamanımı boşuna tüketen şeylerden…Şimdi yeni bir alanda çalışmalarımı sergiliyorum ve sanıyorum başım daha az ağrıyacak.

Yıllarca, kendime para karşılığında bir domain (web sitesinin adresi) alıp durdum: http://www.tolgasavas.net. ama bunun yanında yine aynı yerden bilgilerimi depolaması için bir alanda (hosting) satın alıp durdum. Bunlar için para verdim. Satın aldığım alanda wordpress altyapısı kurdum ve web sayfamı bu altyapı üzerine inşa ettim. Çok da rahat oldu. Kolay kullandım, kolay güncelledim çalışmalarımı. Ama altyapı ve eklentilerin güncellenmesi oldum olası sorun oldu. RSS denilen haber akışları bozuldu, kimi zaman oraya koyduğum her çalışmanın google’a kaydettirmekle uğraştım…vs gibi pek çok sorunla uğraştım durdum. Ama şimdi, sadece alan adını sabit tutarak (www.tolgasavas.net), bu adresin behance isimli sanat portalındaki kişisel sayfama yönlendirdim. Burada da worpress’e benzer bir altyapı var ama ne google’a kaydettirmekle uğraşıyorum, ne teknik altyapı ile uğraşıyorum, ne çökme tehdidi var, kısaca çok rahatladım diyebilirim. Ben sadece sergilemek istediğim çalışmaları yüklüyorum, portal gerisini hallediyor. Keşke bunu daha önceden yapsaydım. Hem gereksiz hosting parası ödememiş olacaktım hem de sitemi ayakta tutmak için harcadığım zamanı başka şeyler için kullanacaktım. Ama zararın burasından döndüm, ilerisi kardır.

ByUfuk Tolga Savas on Google+

Yorumlarınızı Bekliyorum...

